Command & Conquer: Tiberium Dawn

Command & Conquer

Command & ConquerCommand & Conquer je nepriamy nasledovník predošlej stratégie od Westwood Studios, Dune 2. Ak Dune 2 definovala žáner real-time strategických hier, tak C&C definoval na pomerne dlhú dobu ich ovládanie a rozloženie prvkov na obrazovke. Hlavnými aktérmi konfliktu sa stávajú jednotky spojených národov GDI a odpadlíci bratstva NOD na čele s Kaneom. Tentokrát sa všetko točí okolo mimozemského tibéria, ktorého vlastnosti môžu úplne zmeniť priebeh vojny...

Niečo viac o hre Command & Conquer...


Môj herný čas?
- hodiny a hodiny bojov za obe strany, hrával som na 386 SX, takže si viete predstaviť ako "rýchlo" hra bežala...

Prešiel som hru?
- hru som prešiel za obe strany, nebolo to zase také ťažké, horší bol datadisk Covert Operations...

Pamätné momenty...
- vždy to bola radosť obsadiť továreň nepriateľa a vyrábať jeho jednotky
- za GDI po zničení všetkých SAM sites použitie Air Strike...

Obľúbená jednotka...
- Mammoth Tank, Granadiers

Galéria


Command & Conquer Command & Conquer Command & Conquer Command & Conquer

Command & Conquer Command & Conquer Command & Conquer Command & Conquer

Prejsť do rozšírenej galérie...

Recenzia

  Tak a je to tu! EA po dvanástich rokoch uvoľnila prvý Command & Conquer (ďalej len C&C) s podnázvom Tiberium Dawn zdarma na stiahnutie z ich oficiálnych stránok. Niekedy pred dvanástimi rokmi sa začalo toto šialenstvo okolo mimozemského tibéria, bratstva NODu, GDI a samozrejme najväčšieho zloducha menom Kane.

  V čase keď C&C prišlo na svet existovali iba dve dobré realtime stratégie a to prastará Dune 2 a o niečo novší Warcraft, ktorý bol v podstate kópiou Dune 2 a vo väčšom či menšom meradle je to tak dodnes. Warcraft aj Dune 2 trpeli jedným veľkým neduhom, rovnaké jednotky na oboch stranách, vo Warcrafte sa odlišovali iba výzorom. To C&C napravil, veď kto už by si nespomenul na Orca Fighter, Stealth Tank, Mammoth Tank, Light Tank, Obelisk of Light, alebo Recon Bike. Všetky jednotky mali svoje plusy a mínusy, neboli to len inak graficky spracované ekvivalenty ako už v spomínanom Warcrafte.

  Už z hrateľného dema, ktoré som si mal možnosť prednedávnom zahrať bolo jasné že C&C bude startegicko-akčná bomba. Tak sa aj stalo, C&C sa okamžite dostal na vrchné priečky predajnosti. Vďaka výbornej atmosfére, ktorú skvelo dokresľovali animácie medzi misiami a v ktorých ste sa mali možnosť zoznámiť s hlavným účinkami tibéria a hlavnými postavami ako ja s ničivými jednotkami na oboch stranách. Je síce pravda, že sa viacej jednalo o akčnejšiu hru, ako o pravú stratégiu, no to na veci nič nemenilo.

  A prečo vlastne Tibériová vojna začala? Imho, názory sa rôznia, niekto vraví že Bratstvo NODu zistilo, ako môže tebérium modifikovať ľudskú DNA a chceli vytvoriť vlastnú rasu a ovládnuť svet. GDI, ako celosvetová organizácia im v tom samozrejme chcela zabrániť a konflikt bol na svete. Aj keď GDI tak isto robilo pokusy s tibériom. Keďže sa po čase do vedenia NODu dostal pološialený, ale výborný taktik Kane, GDI muselo zakročiť ráznejšie, pretože Keanov vplyv bol čoraz väčší.

  Toľko odomňa o tejto výbornej stratégii. Veľa ľudí porovnávalo C&C s Warcraftom 2. V časopise SCORE som si prečítal recenziu v ktorej jednoznačne autor vyzdvihuje W2. Myslím že sa len nechal uniesť SVGA grafikou, pretože náplňou misií, atmosférou, rozdielnosťou jednotiek, hrateľnosťou a tým že C&C sa dal hrať na 386 s 4MB RAM ho jednoznačne triumfuje.

Video, Gameplay


Komentáre k hre Command & Conquer


blog comments powered by Disqus